Dersin Adı | Uluslararası İlişkilerde Güncel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 556 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilere uluslararası ilişkiler çalışmalarındaki güncel konular ve tartışmalarla ilgili farklı perspektifler kazandırılması ve bu konuların eleştirel bakış açısıyla incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste uluslararası ilişkilerin güncel konu ve tartışmaları ele alınacaktır. Dersin metodolojisi, öğretim üyesinin açıklamaları ve bunlar temelinde gerçekleşecek sınıftaki tartışmalara katılım şeklindedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaçları, kapsamı, metodolojisi | |
2 | Gerçek sonrası ve popülizm. | Tom Nichols, “How America Lost Faith in Expertise”, Foreign Affairs, 13 February 2017; Pankaj Mishra, “The Globalization of Rage”, Foreign Affairs, 17 October 2016; Kenneth Roth, “How to stand up for human rights in the age of Trump”, Foreign Policy, 18 January 2018; Ivan Kastrev, “What’s the Bigger Threat, Normalization or Alarmism?”, The New York Times, 3 December 2017; Christopher Walker, “The Meaning of Sharp Power”, Foreign Affairs, 16 November 2017; Akın Ünver, “Russia has won the Information War in Turkey”, Foreign Policy, 21 April 2019. |
3 | Liberalizm tartışmaları | Daniel Deudney and G. John Ikenberry, “Liberal World”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Stephen Kotkin, “Realist World”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Stephen M. Walt, “What Sort of World Are Headed for?”, Foreign Policy, 2 October 2018; Garaham Allison, “The Myth of the Liberal Order”, Foreign Affairs, 14 June 2018. |
4 | R2P | Bruce Philbeam, “New wars, gloablisation and failed states” in Peter Hough (ed), International Security, 2014; Rachel Kleinfeld and Robert Muggah, “The State of War”, Foreign Policy, 18 March 2019; Severine Autesserre, “The Crisis of Peacekeeping”, Foreign Affairs, 11 December 2018. |
5 | Kitlesel nüfus hareketleri | Charles Kenny, “The Real Immigration Crisis”, Foreign Affairs, 11 November 2019; Bryan Caplan, “Open Borders Are a Trillion-Dollar Idea”, Foreign Policy, 1 November 2019; Ruben Andersson and David Keen, “The West’s Obsession With Border Security Is Breeding Instability”, Foreign Policy, 16 November 2019. |
6 | Sınıraşan suç | Robert Muggah and John P. Sullivan, “The Coming Crime Wars”, Foreign Policy, 21 September 2018; Azam Ahmed, “Penetrating Every Stage of Afghan Opium Chain, Taliban Become a Cartel”, The New York Times, 16 February 2016; Peter Hough , “Crime and security” in Peter Hough (ed), International Security, 2014. |
7 | Terörizm | Graeme Wood, “True Believers”, Foreign Affairs, 15 August 2017; Barbara F. Walter, “The Jihadist Threat Won’t End with ISIS’ Defeat”, Foreign Affairs, 22 December 2017; Robert Malley and Jon Finer, “The Long Shadow of 9/11”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Peter Bergen and David Sterman, “The Real Terrorist Threat in America”, Foreign Affairs, 30 October 2018; H.A. Hellyer, “Where We Go Wrong in Comparing White Suremacy With ISIS”, Time, 21 March 2019; Jytte Klausen, “Jihadists Head Home”, Foreign Affairs, 6 June 2019. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayrılıkçılık | Edoardo Campanella, “Europe, Fracturing From Within”, Foreign Affairs, 17 January 2017; Sebastian Balfour, “A Brief History of Catalan Nationalism”, Foreign Affairs, 18 October 2017; Joost Hilterman and Maria Fantappie, “Twilight of the Kurds”, Foreign Policy, January 2018; Tanisha M. Fazal, “Go Your Own Way”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Robert Sapolsky, “This Is Your Brain on Nationalism”, Foreign Affairs, 12 February 2019. |
10 | Silahlanmanın kontrolü | Ulrich Kühn, “Can We Still Regulate Emerging Technologies?”, Carnegie Valdai Club, 9 May 2019; Aaron J. Bonovitch, “START from the basics to maintain nuclear stability”, Bulletin of the Atomic Scientists, 30 January 2018; Andrew Moran, “Nuclear Proliferation” in Peter Hough (ed), International Security, 2014; Bruno Lété, “Europe Has No Attractive Options in the Post-INF World”, Defense One, 16 July 2019; Joelien Pretorius and Tom Sauer, “Is it time to ditch the NPT?”, Bulletin of the Atomic Scientists, 6 September 2019. |
11 | Ortadoğu | Vali Nasr, “”Iran Among the Ruins”, Foreign Affairs, 13 February 2018; Stephen M. Walt, “Good Riddance to America’s Syria Policy”, Foreign Policy, 21 December 2018; Jonathan Spyer, “Welcome to Syria 2.0”, Foreign Policy, 25 January 2018; Semih İdiz, “Animosity toward US uniting Turkey, Russia, Iran in Syria”, al-Monitor, 13 February 2018; Tarek Osman, “The Problem with Syria’s Demographics”, Foreign Affairs, 27 July 2017. |
12 | Küresel liderlik mücadelesi | Walter Russel Mead and Sean Keeley, “The Eight Great Powers of 2017”, American Interest, 24 January 2017; Robert Kagan, “Backing Into World War III”, Foreign Policy, 6 February 2017; Stewart M. Patrick, “Trump and the World Order”, Foreign Affairs, 13 February 2017; Richard Haass, “How a World Order Ends”, Foreign Affairs, 11 December 2018; Odd Ame Westad, “The Sources of Chinese Conduct”, Foreign Affairs, 12 August 2019; Fareed Zakaria, “The New China Scare”, Foreign Affairs, 6 December 2019. |
13 | Uluslararası ilişkilerde çevre sorunları | Peter Hough, “Environmental Security” in Peter Hough (ed), International Security, 2014; Matteo Fagotto, “West Africa Is Being Swallowed by the Sea”, Foreign Policy, 21 October 2016; Joshua Busby, “Warming World”, Foreign Affairs, 14 June 2018; Joseph Curtin, “Trump has officially ruined climate change diplomacy for everyone”, Foreign Policy, 12 December 2018; Adam Tooze, “Rising Tides Will Sink Global Order”, Foreign Policy, 20 December 2018; Amitav Ghosh, “The coming climate crisis”, Foreign Policy, January 2019; Stephen Walt, “Who Will Save the Amazon (and How)?”, Foreign Policy, 5 August 2019; Lisa Visicidi and Nate Graham, “Threats Worked in Brazil”, Foreign Policy, 4 September 2019. |
14 | Bilim ve Teknoloji Çalışmaları | Stephen M. Walt, “What Will 2050 Look Like?”, Foreign Policy, 12 May 2015; Stewart Patrick and Kyle L. Evanoff, “The Right Way to Achieve Security in Space”, Foreign Affairs, 17 September 2018; Loren Thompson, “Gene Wars”, Forbes, 29 January 2016; Frans von der Dunk, “So who really owns the Moon?”, Military Times, 9 July 2019; Doug Beason, “Directed Energy: The Next Revolution”, The Cipher Brief, 22 December 2016; Matthew Shaer, “The Asteroid Miner’s Guide to the Galaxy”, Foreign Policy, 28 April 2016. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin belirli bir kitabı bulunmamaktadır. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | X | ||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | X | ||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | X | ||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | X | ||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | X | ||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest